Julkaisuluettelo kokonaisuudessaan.
Valikoituja julkaisuja:
Vartiainen P. & Repo Jamal H. 2024. Kaksikielisen sairaanhoitajakoulutuksen opiskelijoiden ja harjoittelun ohjaajien kokemuksia työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta ja ohjaamisesta ammattitaitoa edistävässä harjoittelussa. Tutkiva hoitotyö, 22(1), 12-20.
Markey K., Prosen M., Martin E. & Repo Jamal H. 2021. Fostering an ethos of cultural humility development in nurturing inclusiveness and effective intercultural team working…
Julkaisuluettelo kokonaisuudessaan.
Valikoituja julkaisuja:
Vartiainen P. & Repo Jamal H. 2024. Kaksikielisen sairaanhoitajakoulutuksen opiskelijoiden ja harjoittelun ohjaajien kokemuksia työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta ja ohjaamisesta ammattitaitoa edistävässä harjoittelussa. Tutkiva hoitotyö, 22(1), 12-20.
Markey K., Prosen M., Martin E. & Repo Jamal H. 2021. Fostering an ethos of cultural humility development in nurturing inclusiveness and effective intercultural team working. Journal of Nursing Management, 29(8), 2724-2728.
Stolt M., Leino-Kilpi H., Ruokonen M., Repo H. & Suhonen R. 2017. Ethics interventions in nursing research – A systematic review. Nursing Ethics, 25(2), 133-152.
Repo H., Vahlberg T., Salminen L., Papadopoulos I. & Leino-Kilpi H. 2017. The Cultural Competence of Graduating Nursing Students. Journal of Transcultural Nursing.
Numminen O., Repo H. & Leino-Kilpi H. 2017. Moral Courage in Nursing: A Concept Analysis. Nursing Ethics, 24(8), 878-891.
Repo Jamal H. 2019. ”Oi kun tulis taas uudestaan!” - Erityislasten liikuntaseikkailupäivä Nappi-hankkeessa opiskelijoiden toteuttamana. Kuntoutus, 42(4), 50-53.
Repo H., Hupli M. Salminen L., Suhonen R. & Leino-Kilpi H. 2014. Eettisiä kysymyksiä hoitotyössä ja terveyden huollossa – Katsaus hoitotieteellisiin opinnäytetutkimuksiin Turun yliopistossa. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. A: 70/2014. ISBN: 978-951-295-920
Kesänen J. & Repo Jamal H. 2024. Lasten, nuorten ja heidän perheidensä tarpeet palliatiivisessa hoidossa. Tikissä.blogi (toimitettu). https://blogit.metropolia.fi/tikissa/2024/05/10/lasten-ja-nuorten-seka-heidan-perheidensa-tarpeet-palliatiivisessa-hoidossa/
Repo Jamal H. & Kesänen J. 2024. Lasten ääni kuuluviin elämän loppuvaiheen hoidon suunnittelussa. Tikissä-blogi (toimitettu). https://blogit.metropolia.fi/tikissa/2024/04/23/lasten-aani-kuuluviin-elaman-loppuvaiheen-hoidon-suunnittelussa/
Repo Jamal H. & Mattila L. 2023. Data-agentit ammattikorkeakoulun avoimen TKI-toiminnan lähettiläinä. Kreodi – ammattikorkeakoulukirjastojen verkkolehti. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231208152578
Repo Jamal H. & Vartiainen P. 2023. Kaksikielinen koulutus avaa eettisesti kestävän tien sairaanhoitajaksi. Tikissä-blogi (toimitettu). https://blogit.metropolia.fi/tikissa/2023/10/03/kaksikielinen-koulutus-avaa-eettisesti-kestavan-tien-sairaanhoitajaksi/
Liinamo A., Repo Jamal H., Härkönen O. & Raatikainen E. 2023. Opettajien kokemuksia TKIO-integraatiosta. Teoksessa: Unkari-Virtanen L. & Huhtaniemi M. TKIO - tulevaisuuskestävää innovointia ja osaamista. Metropolia Ammattikorkeakoulu. ISBN 978-952-328-383-1 Saatavilla: https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-383-1
Heikkinen S. & Repo Jamal H. 2022. Tulevaisuuden ammatillinen osaaminen – 3AMK esillä AMK- ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivillä. Laurea Journal. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022112466805
Repo Jamal H., Heikkinen S. & Heikkinen V.A. 2022. Maahanmuuttajien työllisyyden haasteet ammattikorkeakoulujen ratkottavana. Tikissä-blogi (toimitettu). https://blogit.metropolia.fi/tikissa/2022/05/24/maahanmuuttajien-tyollisyyden-haasteet-ammattikorkeakoulujen-ratkottavana/
Repo Jamal H., Maisala-McDonnell H. & Rimpioja P. 2022. Metropolian kansainvälinen akatemia yhdistää eri maista ja kulttuureista tulevia opiskelijoita. Tikissä-blogi (toimitettu). https://blogit.metropolia.fi/tikissa/2022/04/26/metropolian-kansainvalinen-akatemia-yhdistaa-eri-maista-ja-kulttuureista-tulevia-opiskelijoita/
Repo Jamal H. & Sievers A. 2021. MiCare project – Supporting migrants’ professional and social integration as carers. Benchmarking report. EPALE – Electronic Platform for Adult Learning in Europe. https://www.micareproject.eu/wp-content/uploads/2021/06/MiCare_IO1_Benchmarking_Report.pdf
Repo Jamal H. & Sievers A. 2021. MiCare-hanke edistää maahanmuuttajanaisten työllistymistä hoiva-alalle. Laurea Journal. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042311478
Salmivuori J. & Repo Jamal H. 2021. Vuoteenvierusraportoinnilla voi edistää potilasturvallisuutta ja potilaan osallisuutta. Laurea Journal. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021051029378
Laitinen J., Meristö T., Jokinen H., Ruoslahti H. & Repo Jamal H. 2020. NAPPI-vinkkejä erityistä tukea tarvitsevan nuoren liikunnallisen elämäntavan edistämiseksi. Laurea-julkaisut 148. ISBN: 978-951-799-584-9 http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-584-9
Malmi L., Malm L. & Repo Jamal H. 2020. Erityisnuoret tarvitsevat kannustavaa ja välittävää ohjaajaa harrastamisensa tueksi. Laurea Journal. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020051335426
Repo H. & Ukkola T. 2019. Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojärjestelmien käyttöönottokoulutukset – opas koulutuksen suunnitteluun. Laurea- julkaisut 108. ISBN: 978-951-799-512-2 http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-512-2
Repo H. 2016. Käytännön vinkki: Näin huomioit potilaan kulttuuritaustan. Sairaanhoitaja-lehti 08/2016.
Repo H., Tuominen R. & Lahtinen P. 2015. Hoitotyön harjoittelua uudistamassa – Kliininen harjoittelu opiskelijamoduulissa Jorvin sairaalassa. Teoksessa: Vattulainen S. & Partio T. (toim.) 2015. Sosiaali- ja terveysalan opiskelijat työelämää kehittämässä Uudellamaalla. Laurean julkaisut. ISBN: 978-951-799-331-9
Repo H. 2014. Kulttuurisen kompetenssin opettaminen hoitotyön koulutuksessa – kirjallisuuskatsaus. Teoksessa: Lundqvist K. & Itähaarla A. (toim.). 2014. Kulttuuritietoisia työkäytäntöjä kehittämässä III. Turun yliopiston Brahea-keskuksen julkaisuja 2. ISBN 978-951-29-5829-0.