Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit:
Virtanen, M., Kerimaa, H., Männikkö, N., Männistö, M. et. al. 2024. The Effect of Digital Counseling Interventions on Obese Children and Adolescents: A Systematic Review. International Journal of Nursing Science. Manuscript submitted.
Oikarinen, A.K., Kähkönen, O., Kaakinen, P., Kääriäinen, M., Virtanen, M. et al. 2024. Nurses' experiences of competence in lifestyle counselling with adult patients in h…
Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit:
Virtanen, M., Kerimaa, H., Männikkö, N., Männistö, M. et. al. 2024. The Effect of Digital Counseling Interventions on Obese Children and Adolescents: A Systematic Review. International Journal of Nursing Science. Manuscript submitted.
Oikarinen, A.K., Kähkönen, O., Kaakinen, P., Kääriäinen, M., Virtanen, M. et al. 2024. Nurses' experiences of competence in lifestyle counselling with adult patients in healthcare settings: A qualitative systematic literature review. Journal of Clinical Nursing, 00, 1–25.
Kekäläinen, S., Virtanen, M., Paalimäki- Paakki, K., Oikarinen, A., Kaakinen, P. & Kääriäinen, M. 2023. Effectiveness of digital counseling before pediatric diagnostic imaging. Radiologic Technology 2023(94):3.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Vähänikkilä, H., Nieminen, M., Schroderus-Salo, T. & Kääriäinen, M. 2022. Effects of a 360° virtual counselling environment on patient anxiety and CCTA process time: A randomised controlled trial. Radiography.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2022. Effectiveness of digital counseling environments on anxiety, depression and adherence to treatment among chronically ill patients: a systematic review. J Med Internet Res 2022;24(1):e30077.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2021. Patients', radiographers' and radiography students' experiences of 360° virtual counselling environment for the coronary computed tomography angiography: A qualitative study. Radiography.
Männistö, M., Mikkonen, K., Kuivila, H-M., Virtanen, M., Kyngäs, H. & Kääriäinen, M. 2019. Nursing students´ collaborative learning in digital learning environments: A systematic review. The Scandinavian Journal of Caring Sciences.
Männistö, M., Mikkonen, K., Vuopala, E., Kuivila, H-M., Virtanen, M., Kyngäs, H. & Kääriäinen, M. 2019. Effects of a digital educational intervention on collaborative learning in nursing education: A quasi-experimental study. Nordic Journal of Nursing Research.
Virtanen, M., Haavisto, E., Liikanen, E. & Kääriäinen, M. 2018. Students´ perceptions on the use of ubiquitous 360° learning environment in histotechnology: A pilot study. Journal of Histotechnology.
Virtanen, M., Haavisto, E., Liikanen, E. & Kääriäinen, M. 2017. Ubiquitous learning environments in higher education: A scoping literature review. Education and Information Technology.
Virtanen, M., Kääriäinen, M., Liikanen, E. & Haavisto, E. 2017. The comparison of students’ satisfaction between ubiquitous and web-based learning environments in clinical histotechnology. Education and Information Technologies.
Virtanen, M., Liikanen, E., Kääriäinen, M. & Haavisto, E. 2017. Use of ubiquitous 360o learning environment enhances students´ knowledge in clinical histotechnology: a quasi-experimental study. Medical Science Educator.
Asiantuntija-artikkelit ammattilehdissä:
Huupponen, T. & Virtanen, M. 2024. Suuhygienistien, hammashoitajien ja hammaslääkäreiden kokemuksia ja mielipiteitä etävastaanotoista. Suun terveydeksi- lehti.
Varsta, R. & Virtanen, M. 2023. Kohti vaikuttavaa YAMK-opinnäytetyötä. Teoksessa Leena Unkari-Virtanen & Marita Huhtaniemi (toim.) 2023 TKIO – tulevaisuuskestävää innovointia ja osaamista. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-383-1
Virtanen, M. 2022. Digitaalisen potilasohjauksen mahdollisuudet. Teoksessa Elomaa-Krapu, M. & Vuorijärvi, A. (toim.). Osallistavia ratkaisuja digitaalisiin hyvinvointi- ja terveyspalveluihin. ISBN 978-952-328-349-7. Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Virtanen, M. 2022. Aito asiakaslähtöisyys ja asiakasosallisuus - Onko niitä digitaalisten palveluiden kehittämisessä? Teoksessa Elomaa-Krapu, M. & Vuorijärvi, A. (toim.). Osallistavia ratkaisuja digitaalisiin hyvinvointi- ja terveyspalveluihin. ISBN 978-952-328-349-7. Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2021. 360°-ohjausympäristö tarjoaa sepelvaltimoiden TT-tutkimukseen tuleville potilaille tukea ja muodostaa osan positiivisesta kuvantamiskokemuksesta. Radiografia. 5/2021.
Varteva, S. & Virtanen, M. 2021. Preparing children for MRI scan by using gamified 360° application. The Journal of Clinical Radiography and Radiotherapy.
Hongisto, K. & Virtanen, M. 2021. Digitaaliset 360°-ympäristöt rikastavat EKG:n perusteiden opiskelua ja oppimista. Bioanalyytikkolehti, artikkelijulkaisu. https://issuu.com/bioanalyytikkoliitto/docs/bioanalyytikko_0521_issuu/32
Virtanen, M. 2020. Verkko-opetuksen laatukriteerit digipedagogisen osaamisen kehittämisessä. Teoksessa Koskinen, M. Nakamura, R. Yli-Knuutila, H. & Tyrväinen, P. (toim.) Kohti oppimisen uutta ekosysteemiä. ISBN 978-951-830-561-6. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Jyväskylä.
Virtanen, M. & Kääriäinen M. 2018. Teoksessa Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen L. (toim.). Terveysalan opettajan käsikirja (2.laitos). Ubiikit oppimisympäristöt. Tietosanoma. ISBN 978-951-885-440-4.
Suurelle yleisölle kohdennetut asiantuntijatekstit:
https://blogit.metropolia.fi/sotemuotoilijat/author/marivi/
https://blogit.metropolia.fi/hiilta-ja-timanttia/author/marivi