Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit:
Virtanen, M., Kerimaa, H., Männikkö, N., Männistö, M. et. al. 2025. The Digital components and interaction types in counseling interventions for childhood and adolescent obesity: A systematic review. International Journal of Nursing Sciences. https://doi.org/10.1016/j.ijnss.2025.02.014
Oikarinen, A.K., Kähkönen, O., Kaakinen, P., Kääriäinen, M., Virtanen, M. et al. 2025. Nurses' experiences of competen…
Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit:
Virtanen, M., Kerimaa, H., Männikkö, N., Männistö, M. et. al. 2025. The Digital components and interaction types in counseling interventions for childhood and adolescent obesity: A systematic review. International Journal of Nursing Sciences. https://doi.org/10.1016/j.ijnss.2025.02.014
Oikarinen, A.K., Kähkönen, O., Kaakinen, P., Kääriäinen, M., Virtanen, M. et al. 2025. Nurses' experiences of competence in lifestyle counselling with adult patients in healthcare settings: A qualitative systematic literature review. Journal of Clinical Nursing, 00, 1–25.
Kekäläinen, S., Virtanen, M., Paalimäki- Paakki, K., Oikarinen, A., Kaakinen, P. & Kääriäinen, M. 2023. Effectiveness of digital counseling before pediatric diagnostic imaging. Radiologic Technology 2023(94):3.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Vähänikkilä, H., Nieminen, M., Schroderus-Salo, T. & Kääriäinen, M. 2022. Effects of a 360° virtual counselling environment on patient anxiety and CCTA process time: A randomised controlled trial. Radiography.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2022. Effectiveness of digital counseling environments on anxiety, depression and adherence to treatment among chronically ill patients: a systematic review. J Med Internet Res 2022;24(1):e30077.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2021. Patients', radiographers' and radiography students' experiences of 360° virtual counselling environment for the coronary computed tomography angiography: A qualitative study. Radiography.
Männistö, M., Mikkonen, K., Kuivila, H-M., Virtanen, M., Kyngäs, H. & Kääriäinen, M. 2019. Nursing students´ collaborative learning in digital learning environments: A systematic review. The Scandinavian Journal of Caring Sciences.
Männistö, M., Mikkonen, K., Vuopala, E., Kuivila, H-M., Virtanen, M., Kyngäs, H. & Kääriäinen, M. 2019. Effects of a digital educational intervention on collaborative learning in nursing education: A quasi-experimental study. Nordic Journal of Nursing Research.
Virtanen, M., Haavisto, E., Liikanen, E. & Kääriäinen, M. 2018. Students´ perceptions on the use of ubiquitous 360° learning environment in histotechnology: A pilot study. Journal of Histotechnology.
Virtanen, M., Haavisto, E., Liikanen, E. & Kääriäinen, M. 2017. Ubiquitous learning environments in higher education: A scoping literature review. Education and Information Technology.
Virtanen, M., Kääriäinen, M., Liikanen, E. & Haavisto, E. 2017. The comparison of students’ satisfaction between ubiquitous and web-based learning environments in clinical histotechnology. Education and Information Technologies.
Virtanen, M., Liikanen, E., Kääriäinen, M. & Haavisto, E. 2017. Use of ubiquitous 360o learning environment enhances students´ knowledge in clinical histotechnology: a quasi-experimental study. Medical Science Educator.
Asiantuntija-artikkelit ammattilehdissä:
Huupponen, T. & Virtanen, M. 2024. Suuhygienistien, hammashoitajien ja hammaslääkäreiden kokemuksia ja mielipiteitä etävastaanotoista. Suun terveydeksi- lehti.
Varsta, R. & Virtanen, M. 2023. Kohti vaikuttavaa YAMK-opinnäytetyötä. Teoksessa Leena Unkari-Virtanen & Marita Huhtaniemi (toim.) 2023 TKIO – tulevaisuuskestävää innovointia ja osaamista. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-383-1
Virtanen, M. 2022. Digitaalisen potilasohjauksen mahdollisuudet. Teoksessa Elomaa-Krapu, M. & Vuorijärvi, A. (toim.). Osallistavia ratkaisuja digitaalisiin hyvinvointi- ja terveyspalveluihin. ISBN 978-952-328-349-7. Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Virtanen, M. 2022. Aito asiakaslähtöisyys ja asiakasosallisuus - Onko niitä digitaalisten palveluiden kehittämisessä? Teoksessa Elomaa-Krapu, M. & Vuorijärvi, A. (toim.). Osallistavia ratkaisuja digitaalisiin hyvinvointi- ja terveyspalveluihin. ISBN 978-952-328-349-7. Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Paalimäki-Paakki, K., Virtanen, M., Henner, A., Nieminen, M. & Kääriäinen, M. 2021. 360°-ohjausympäristö tarjoaa sepelvaltimoiden TT-tutkimukseen tuleville potilaille tukea ja muodostaa osan positiivisesta kuvantamiskokemuksesta. Radiografia. 5/2021.
Varteva, S. & Virtanen, M. 2021. Preparing children for MRI scan by using gamified 360° application. The Journal of Clinical Radiography and Radiotherapy.
Hongisto, K. & Virtanen, M. 2021. Digitaaliset 360°-ympäristöt rikastavat EKG:n perusteiden opiskelua ja oppimista. Bioanalyytikkolehti, artikkelijulkaisu. https://issuu.com/bioanalyytikkoliitto/docs/bioanalyytikko_0521_issuu/32
Virtanen, M. 2020. Verkko-opetuksen laatukriteerit digipedagogisen osaamisen kehittämisessä. Teoksessa Koskinen, M. Nakamura, R. Yli-Knuutila, H. & Tyrväinen, P. (toim.) Kohti oppimisen uutta ekosysteemiä. ISBN 978-951-830-561-6. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Jyväskylä.
Virtanen, M. & Kääriäinen M. 2018. Teoksessa Saaranen, T., Koivula, M., Ruotsalainen, H., Wärnå-Furu, C. & Salminen L. (toim.). Terveysalan opettajan käsikirja (2.laitos). Ubiikit oppimisympäristöt. Tietosanoma. ISBN 978-951-885-440-4.
Suurelle yleisölle kohdennetut asiantuntijatekstit:
https://blogit.metropolia.fi/sotemuotoilijat/author/marivi/
https://blogit.metropolia.fi/hiilta-ja-timanttia/author/marivi