Päivitetty 23.02.2024

Pia Koirikivi

Asiantuntija

FT (kasvatustiede), kasvatustieteiden dosentti

Teologian maisteri

Uudistuva oppiminen

Toimin Metropoliassa oppimistoiminnan asiantuntijana. Taustaltani olen kasvatustieteiden tutkija ja opettaja.
Pia Koirikivi

Ota yhteyttä

Puhelin:

Postiosoite:

PL 4000, 00079 Metropolia

Kampus:

Myllypurontie 1, 00920 Helsinki

Näytä kartalla

Vastuut ja tehtävät

Opinnäytetyöprosessin ja järjestelmän kehittäminen

Master’s verkoston koordinointi, kehittäminen ja valtakunnallinen yhteistyö

Kansainvälinen verkostoituminen

Muut tutkinnot, sertifikaatit ja koulutukset

Aineenopettajan pedagogiset opinnot (60 op)

Kielitaito

Suomi: Äidinkieli Englanti: Erinomainen Ruotsi: Keskinkertainen Espanja: Alkeet

Julkaisut

Tärkeimmät 5 julkaisua: 

Koirikivi, P., Benjamin, S., Kuusisto, A. (2023). Ekososiaalisesti kestävän kasvatuksen ihanteet ja haasteet. Tarkastelussa toisen asteen opiskelijoitten näkemykset koulukasvatuksen kehittämistarpeista. [Ideals and Challenges of Ecosocially Sustainable Education: Examining Secondary-Level Students' Views on the Needs for Educational Development] Kasvatus 54(2), 145–159.

Benjamin, S., Koirikivi, P., & Kuusisto, A. (2022). Nuorten elämänkulun haasteita ja vastoinkäymisiä: Näkökulmia resilienssiin kestävän hyvinvoinnin teorian valossa. [Challenges and Adversities in the Life Course of Youth: Perspectives on Resilience in Light of Sustainable Wellbeing Theory] Nuorisotutkimus 40(3), 59-76.

Koirikivi, P., Benjamin, S., Hietajärvi, L., Kuusisto, A., Gearon, L. (2021). Resourcing Resilience: Educational Considerations for Supporting Wellbeing and Preventing Violent Extremism amongst Finnish Youth. International Journal of Adolescence and Youth (26) 1, 553-569.

Benjamin, S., Koirikivi, P., Gearon, L. & Kuusisto, A. (2022). Addressing Hostile Attitudes in and through Education—Transformative Ideas from Finnish Youth. Youth 2(4), 556-569.

Koirikivi, P., Benjamin, S., Kuusisto, A., Gearon, L. (2021). Values, Lifestyles, and Narratives of Prejudices amongst Finnish Youth. Journal of Beliefs and Values 44(1), 32-46.

 

 

Kiinnostuksen kohteet

  • Korkeakoulupedagogiikan kehittäminen erilaisissa oppimisympäristöissä 
  • Oppimis- ja opinnäytetyöprosessien tukeminen
  • Opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen
  • Tekoälyn hyödyntäminen oppimistoiminnoissa