Päivitetty 11.04.2025
Tiia Saastamoinen

Henkilökunta

Tiia Saastamoinen

Lehtori

TtT, Sairaanhoitaja (AMK), AmO

Akuuttihoidon tiimi 1

Lehtori, tutkintovastaava, post doc -tutkija, tehohoitotyön asiantuntija, sairaanhoitaja

Projektit

SAILA -hanke (2024)

Akuuttihoitotyön ja Tehohoitotyön erikoistumiskoulutusten suunnittelu (2021-2022)

Aivovammahanke (2019-2021)

YleSH180op -hanke (2019-2020)

Työharjoittelun kehittämistyöryhmä (2020-2021)

Muut tutkinnot, sertifikaatit ja koulutukset

Opettajan pedagoginen pätevyys (60 op), Kasvatustieteen aineopinnot (60 op), Tehohoitotyön kliininen erityispätevyys

Kielitaito

Suomi: Äidinkieli Englanti: Hyvä Ruotsi: Keskinkertainen

Julkaisut

Vertaisarvioidut tieteelliset julkaisut:

  • Saastamoinen, T., Elomaa-Krapu, M., Härkänen, M., Näslindh-Ylispangar, A. & Vehviläinen-Julkunen, K. (2024). Students' experiences of a computer-based simulation game as a learning method for medication process: A qualitative study. Teaching and Learning in Nursing 19(2), e432-e438.

 

  • Saastamoinen, T., Härkänen, M., Vehviläinen-Julkunen, K. & Näslindh-Ylispangar, A. (2022) Impact of 3D Simulation Game as a Method to Learn Medicati…

Verkostot

LOKKA (Lääkehoidon opetuksen kehittämisen kansallinen asiantuntijaryhmä) -ryhmän jäsen 2020 alkaen.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (HUS) yli 20 vuoden työkokemus sairaanhoitajana ja tehohoitotyön kliinisenä asiantuntijana akuuttihoitotyön ja erityisesti tehohoitotyön yksiköissä. Aktiivinen yhteistyö HUS teho-osastojen kanssa.

Jäsenyydet

FIMEA: Lääkeinformaatioverkoston kahden työryhmän jäsen (2021-2026)

HOTUS: Kahden hoitosuosituksen työryhmän jäsen (2019-2025)

Suomen Sairaanhoitajat jäsen

Suomen Tehohoitoyhdistyksen jäsen.

Suomen Anestesiasairaanhoitajien jäsen.

Suomen Traumahoitajayhdistyksen jäsen.

Suomen Neurohoitajien (FANN) jäsen.

Hoitotieteen Tutkimusseuran HTTS jäsen.

Kiinnostuksen kohteet

Lääkehoidon oppimisen ja osaamisen arviointi ja vahvistaminen digipedagogiikkaan liittyvillä menetelmillä. Tehohoitotyön aseman vahvistaminen sairaanhoitajan koulutuksessa.