Laura Huhtinen-Hilden
Yliopettaja
FT, MuM, musiikkiterapeutti
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Yliopettaja
FT, MuM, musiikkiterapeutti
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Työnohjaaja (STOry), Nepsy-ohjaaja
Tärkeimmät tutkimusjulkaisut sekä oppikirjajulkaisut:
· Huhtinen-Hildén, L. & Isola, A-M. (2019). Reconstructing life narratives through creativity in social work. Cogent Social Sciences, 5:1, DOI: 10.1080/23311886.2019.1606974
· Huhtinen-Hildén, L. & Isola, A-M. (2019). Luova ryhmätoiminta lisää hyvinvointia. Tutkimuksesta tiiviisti. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Saatavana muodossa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-329-8
· Huhtinen-Hildén, L. (2019). Elämän ja arjen musiikkia- musiikillisen ilmaisun monia mahdollisuuksia. Teoksessa: A. Karjalainen (Toim.) Luovan toiminnan työtavat. Jyväskylä: PS- kustannus, 21-55.
· Huhtinen-Hildén, L. & Pitt, J. (2018). Taking a Learner-centred Approach to Music Education - Pedagogical Pathways. Abingdon: Routledge.
· Huhtinen-Hildén, L., Puustelli-Pitkänen, A., Strandman, P. & Ala-Nikkola, E. (2017). Kohti luovaa arkea- kulttuurinen vanhustyö asiakaslähtöisyyden edistäjänä. Tutkimusraportti. Helsinki: Metropolia Ammattikorkeakoulu. Saatavana muodossa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-012-0
· Huhtinen-Hildén. L. (2014). Perspectives on professional use of arts and arts-based methods in elderly care. Arts & Health: An International Journal for Research, Policy and Practice, DOI: 10.1080/17533015.2014.880726.
· Huhtinen-Hildén, L. & Björk, C. (2013). Musiikin opettamisen ammattilaiseksi. Koulutus reflektiivisenä muutosprosessina. Teoksessa M-L. Juntunen, H. Nikkanen & H. Westerlund (toim.) Musiikkikasvattaja. Kohti reflektiivistä käytäntöä. Helsinki: PS-kustannus, 20-37.
· Huhtinen-Hildén, L. (2012). Kohti sensitiivistä musiikin opettamista. Ammattitaidon ja opettajuuden rakentumisen polkuja. [Towards sensitive music teaching. Pathways to becoming a professional music educator.] Jyväskylä studies in humanities 180. Jyväskylän yliopisto.
· Elwick A, Osgood J, Burnard P, Huhtinen-Hilden L, & Pitt J (forthcoming), Young children's experiences of music and soundings in museum spaces: lessons, trends and turns from literature, Journal of Early Childhood Research.
· Burnard, P., Osgood, J., Huhtinen-Hildén, L., Elwick, A., Pitt, J., Blake, J. & Jasilek, S. (2018). Museums as Spaces for Early Childhood Music-Making ~ A Mapping Exercise ~ MUSICEUM. University of Cambridge.
Olen kiinnostunut kulttuurihyvinvoinnin edistämisestä yhteiskunnassa. Kestävävät elämäntavat edellyttävät hyvinvoinnin rakentamista aineettomien resurssien varaan ja siksi on löydettävä ihmisiä yhteen tuovia ja elämän merkityksellisyyteen kiinnittäviä keinoja. Tällaisia ovat luovuuteen ja taidetoimintaan littyvä ilmaisu, vuorovaikutus ja kokemukset.